ΙΕΚ Νέα Γνώση

Διαχείριση Χρόνου

Διαχείριση Χρόνου

Read in English

 

Για μια Σωστή Διαχείριση Χρόνου…

 

Η Διαχείριση Χρόνου είναι μια από τις πιο σημαντικές δεξιότητες που χρειάζεται να αποκτήσουμε ώστε να είμαστε αποδοτικοί στη δουλειά μας και να μην καταλήγουμε με συναισθήματα στρες και κόπωσης. Η πραγματική αιτία της κόπωσης συνήθως δεν είναι ο υπερβολικός φόρτος εργασίας αλλά η απερίσκεπτη σπατάλη χρόνου και το άβολο  συναίσθημα της αναβλητικότητας και της μισοτελειωμένης δουλειάς. Η μη λειτουργική Διαχείριση Χρόνου είναι απλά μια συνήθεια και μπορούμε εύκολα να τη σταματήσουμε, αλλάζοντας τον τρόπο σκέψης μας  και  αναδιοργανώνοντας  την καθημερινότητα μας.

Το πιο σημαντικό βήμα για την αξιοποίηση του χρόνου είναι η δημιουργία λίστας με όλα όσα πρέπει να κάνουμε μέσα στην εβδομάδα. Η λίστα βοηθάει στο να μην ξεχάσουμε καμία από  τις υποχρεώσεις μας αλλά και να τις ιεραρχήσουμε  χρονικά και βάση σπουδαιότητας. Μπορούμε να χαρακτηρίσουμε την κάθε μας αρμοδιότητα με το coding system A-F,όπου A αντιστοιχεί στα καθήκοντα της ύψιστης προτεραιότητας και το F στα λιγότερης σημασίας.

Επίσης, είναι πιο αποτελεσματικό να σπάμε μια απαιτητική εργασία σε μικρότερα κομμάτια. Είναι σίγουρο πως  θα μας φαίνεται λιγότερο κοπιαστική και θα φτάσουμε γρηγορότερα στην πραγματοποίηση της.

Μην επιτρέπουμε στους περισπασμούς να μας καθυστερούν. Ας  προτιμήσουμε να μείνουμε  συγκεντρωμένοι στην εργασία μας για όσο χρειάζεται. Μπορεί εκείνη την ώρα να φαίνεται πιο ελκυστικό να μιλήσουμε σε κάποιο chat ή στο τηλέφωνο όμως αυτό θα μας αφήσει με μια ημιτελή εκκρεμότητα και περίσσιο άγχος. Το αίσθημα της απαλλαγής από ένα καθήκον μας επιτρέπει να απολαύσουμε πολύ περισσότερο την ίδια ασχολία λίγο αργότερα. Επομένως, καθόλου χώρος στην αναβλητικότητα. Όσο χρονοτριβούμε τόσο πιο πολύ θα αισθανόμαστε ένοχοι.

 Αν παρόλα αυτά δεν καταφέρουμε να επιβληθούμε της αναβλητικότητας, ας ενδώσουμε δίνοντας της την μορφή  διαλείμματος. Για παράδειγμα ας κάνουμε μια γρήγορη βόλτα, ας πιούμε ένα φλιτζάνι καφέ ή ας μιλήσουμε για λίγο στο τηλέφωνο. Το διάλειμμα μας δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 10 λεπτά και έχουμε πάντα στο μυαλό μας πως είναι για να αποφορτιστούμε και να επιστρέψουμε στην εργασία μας.

Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για τη βελτίωση της παραγωγικότητας μας είναι να αναγνωρίσουμε τα λάθη στη Διαχείριση Χρόνου και να προσπαθήσουμε να τα  διορθώσουμε. Όσο περισσότερο ακολουθούμε έναν αποδοτικό τρόπο σκέψης τόσο περισσότερο θα  βελτιώνουμε τον τρόπο διαχείρισης του χρόνου μας και κατ’ επέκταση την ίδια μας τη ζωή.


 
 

TIME MANAGEMENT

 

Time management is one of the most important skills you need to acquire in order to be efficient in our work and not end up with feelings of stress and fatigue. The real cause of fatigue is usually not excessive workload, but the reckless waste of time and the uncomfortable feeling of procrastination and unfinished business. The non-operative management of time is simply a habit and we can easily stop it by changing our way of thinking and reorganizing our everyday life.

The most important step in the use of time is to create a list of everything we need to do during the week. The list helps not το forget any of the obligations and prioritize them according to time and importance. We can characterize our responsibilities with coding system A-F, where A corresponds to the tasks of the highest priority and F to less importance.

It is also more efficient we break a demanding task into smaller pieces. It is certain that it will seem to us less laborious and we will be more eager to finish it.

We shouldn’t allow distractions to delay us. We need to stay focused on our work for as long as we have to. It may seem more appealing to talk in a chat room or on the phone but this will leave us with an unfinished pending and excess stress. The feeling of relief from a task allows us to enjoy much more the same occupation shortly afterwards. Therefore, no space in procrastination. The more we procrastinate the more we feel guilty.

 If we still do not manage to impose on our procrastination, we may give in by taking a break. For example, let’s take a quick walk, drink a cup of coffee or talk for a while on the phone. Our break should not exceed the 10-minute-time and we must always have in mind that the purpose of the break is to clear our minds and return to our work.

One of the most effective ways to improve our productivity is to recognize time management mistakes and try to correct them. The more we follow an efficient way of thinking, the more we will improve our time management and as a result our own lives.

close

eclass.nea-gnosi.gr

ΕΣΥΔ