Ιατρικός Τουρισμός

Ιαματικός Τουρισμός: Τάσεις και Προοπτικές

Ιαματικός Τουρισμός: Τάσεις και Προοπτικές

Της Τζένης Παυλάκου – Παναγιωτοπούλου, Master Marketing & Επικοινωνία με Νέες Τεχνολογίες, Γενικής Διευθύντριας της ΝΕΑΣ ΓΝΩΣΗΣ Α.Ε.

Περίληψη από άρθρο που δημοσιεύθηκε στην ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΦΑΡΜΑΚΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΦΑΡΜΑΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ 33:133-140 (2015).

 

Ο Ιαματικός Τουρισμός αποτελεί εναλλακτική μορφή Τουρισμού αρκετά παραμελημένη στην Ελλάδα, που έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης και μπορεί να συντελέσει στην ανανέωση και διαφοροποίηση του σύγχρονου τουριστικού προϊόντος.

Ο τόπος μας έχει πλήθος Ιαματικών Πηγών σε εξαιρετικό φυσικό περιβάλλον, με τεράστιες δυνατότητες αξιοποίησης των θεραπευτικών κέντρων και εξέλιξής τους σε παραθεριστικά κέντρα υγείας, όπως είναι τα μεγάλα κέντρα Τουρισμού Υγείας της Κεντρικής Ευρώπης. Έχει όλες τις προϋποθέσεις για να αναπτύξει τον Ιαματικό Τουρισμό και τον Τουρισμό Υγείας, καθώς συνδυάζει το υπέροχο μεσογειακό περιβάλλον, την παράδοση στην υγιεινή διατροφή και το υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης ιατρικό προσωπικό.

Ο βασικός σκοπός των αναπτυξιακών σχεδιασμών του τομέα του τουρισμού θα πρέπει να είναι η προσέλκυση επενδύσεων, ώστε να αναπτυχθούν και στην Ελλάδα σύγχρονα κέντρα τουρισμού υγείας, όπως γίνεται με ταχείς ρυθμούς στις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης. Έχει ήδη επιδειχθεί ενδιαφέρον από ξένους κι Έλληνες επενδυτές για την αξιοποίηση των ιαματικών πηγών μας και τη μετατροπή τους σε σύγχρονα κέντρα τουρισμού υγείας (Θεσσαλονίκη – Ικαρία).

Τα οικονομικά οφέλη θα είναι πολλά για την Τοπική Κοινωνία. Με την ανάπτυξη των πηγών θα υπάρξει τόνωση της οικονομίας. Ενδεικτικά αναφέρονται τα ακόλουθα:

  • Εισροή συναλλάγματος, λόγω μακράς διαμονής.
  • Νέες θέσεις απασχόλησης.
  • Ζήτηση για ανάπτυξη υπηρεσιών αγοράς.
  • Ζήτηση αγαθών για περισσότερους μήνες το χρόνο κι εξομάλυνση της εποχικότητας των τουριστικών δραστηριοτήτων κατά τη διάρκεια των θερινών μηνών – φορολογικά και άλλα έσοδα για τις τοπικές αρχές.
  • Βελτίωση υπηρεσιών στον τομέα των μεταφορών (αεροδρόμια,, οδικές συνδέσεις κ.λ.π.) .
  • Ζήτηση για εγκαταστάσεις και ειδική υποδομή.

Τέλος, για την ανάπτυξη του προϊόντος μερικά σημεία στα οποία θα πρέπει να δώσουμε σημασία, μεταξύ άλλων, είναι: η έρευνα αγοράς και διαφήμισης, η πιστοποίηση του προϊόντος μας, η θεσμοθέτηση και πιστοποίηση Facilitators για τις υπηρεσίες τουρισμού υγείας που θα δώσει την απαραίτητη ώθηση για την ομαλή διεξαγωγή όλων των διαδικασιών που απαιτούνται.

Είναι σίγουρο πως στα αμέσως επόμενα χρόνια, έχουμε πολλά να περιμένουμε από τον Ιαματικό Τουρισμό.

close

eclass.nea-gnosi.gr

ΕΣΥΔ